دکتر محدثی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه پیام نور کشور: با اجرای توافقنامه دانشگاه پیام نور با معاونت فناوری وزارت علوم، حوزه فناوری استان کرمان از نظر زیرساختی تقویت می شود.
به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری استان کرمان، دکتر محدثی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه پیام نور کشور در جلسه پیشبرد مفاد توافقنامه آن دانشگاه با وزارت علوم در استان کرمان که با رییس پارک علم و فناوری و رییس و معاونین دانشگاه پیام نور استان برگزار شد با اعلام این خبر افزود بستر قانونی اجرای مفاد توافقنامه در هیئت امنای دانشگاه پیام نور فراهم شده و امکان استفاده از زیرساختهای دانشگاه به صورت مشترک با پارک علم و فناوری استان فراهم شده است.
دکتر محدثی افزود: بر اساس این توافقنامه حدود ۴۰ مرکز رشد و پردیس علم و فناوری در استانها ایجاد میشود. در استان کرمان نیز ساختمان و اراضی قابل استفاده در شهرستانهای کرمان، سیرجان، جیرفت و رفسنجان پیش بینی شده که لازم است همکاران استانی برای تسریع در راهاندازی این مراکز تلاش کنند. معاون پژوهش و فناوری دانشگاه پیام نور تصریح کرد: راهاندازی این مراکز با همکاری پارکهای علم و فناوری استانها انجام خواهد شد که نتیجه آن، رشد مشترک این دو مجموعه و بهرهگیری از ظرفیت دانشگاه در توسعه زیستبوم فناوری خواهد بود.
وی همچنین از اخذ مجوز دیگری از هیئت امنای دانشگاه برای ایجاد ساختار تشکیلاتی مراکز رشد و پردیس های علم و فناوری خبر داد و گفت: تأمین ساختار سازمانی این مراکز از محل پستهای خالی مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور انجام خواهد شد. هدف از این اقدام، ایجاد بستری پایدار و تقویت زیرساختهای علمی و فناوری در دانشگاه است. رییس پارک علم و فناوری استان نیز در این نشست ضمن اعلام نیاز و آمادگی به استفاده مشترک از ساختمانهای در نظر گرفته شده در توافقنامه، ابراز امیدواری کرد بزودی این مراکز فعال شوند.