با وجود ظرفیتهای گسترده صنعتی در استان کرمان، استاندار از کمتوجهی صنایع بزرگ به تعامل با شرکتهای دانشبنیان انتقاد کرد و خواستار بهرهبرداری مؤثر از این فرصتها شد.
به گزارش روابطعمومی پارک علم و فناوری استان کرمان، محمدعلی طالبی، استاندار کرمان صبح پنجشنبه ۲۲ آبانماه در دیدار با سردار فرجیزاده، معاون امور صنعتی و تحقیقاتی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، با همراهی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، بر اهمیت توسعه حوزه دانشبنیان در استان تأکید کرد.
دکتر محمدعلی طالبی با اشاره به رشد کمی شرکتهای دانشبنیان در کرمان، گفت: در این زمینه شاهد اتفاقات خوبی هستیم و جایگاه اول کشور را داریم.
او افزود: علیرغم ظرفیتهای خوبی که با حضور صنایع بزرگ در استان وجود دارد، متأسفانه کمترین استفاده از این ظرفیتها برای ارتباط با شرکتهای دانشبنیان صورت گرفته است.
طالبی همچنین از فعالیت دو پارک علم و فناوری و راهاندازی پارک سلامت در استان خبر داد و این زیرساختها را زمینهساز توسعه فعالیتهای دانشبنیان در کرمان دانست.