استاندار کرمان در جلسه شورای گفتوگوی دولت و بخش خصوصی با تأکید بر ناکارآمدی ابزارهای سنتی تأمین مالی، اعلام کرد که ساختار اقتصادی استان دیگر پاسخگوی نیازهای سرمایهگذاری بهویژه در حوزه اقتصاد دانشبنیان و پروژههای صادراتی نیست و تحول در نظام تأمین مالی با بهرهگیری از ابزارهای نوین مانند نئوبانک و کنسرسیومهای مالی ضروری است.
به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری استان کرمان، دکتر محمدعلی طالبی روز پنجشنبه چهارم دیماه در یکصدوهفدهمین جلسه شورای گفتوگوی دولت و بخش خصوصی، با اشاره به ساختار اقتصادی خاص استان کرمان، گفت: پاسخگویی به نیازهای سرمایهگذاری بدون استفاده از ابزارهای نوین مالی ممکن نیست.
وی با بیان اینکه نظام بانکی در سالهای اخیر نتوانسته نیازهای فعالان اقتصادی را بهویژه در حوزه اقتصاد دانشبنیان و پروژههای صادراتی تأمین کند، افزود: ابزارهای سنتی تأمین مالی دیگر کارایی لازم را ندارند و باید به سمت راهکارهای نوین حرکت کنیم.
استاندار کرمان با اشاره به شکاف موجود میان ظرفیت شبکه بانکی و نیاز سرمایهگذاران استان، راهاندازی نئوبانک را یکی از راهکارهای مؤثر برای فعالسازی ظرفیتهای مالی جدید در استان دانست و بر ضرورت ایجاد کنسرسیومهای تأمین مالی برای اجرای پروژههای بزرگ تأکید کرد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: کرمان نمیتواند همچنان به روشهای سنتی تأمین مالی متکی بماند و باید با نگاهی نو، زیرساختهای مالی خود را بازتعریف کند.
