استاندار کرمان: اقتصاد دانش‌بنیان در تحقق سایر راهبردهای استان جایگاه برجسته‌ای دارد

دکتر محمدعلی طالبی، استاندار کرمان، در نشست شورای اداری استان با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با تأکید بر لزوم تعریف پروژه‌های محوری تحول‌آفرین در حوزه اقتصاد دیجیتال گفت: با اجرای این طرح‌ها می‌توان کرمان را به عنوان پایلوت دیجیتال کشور معرفی کرد.

به گزارش روابط‌عمومی پارک علم و فناوری استان کرمان، وی با اشاره به سهم تنها ۴ درصدی استان در اقتصاد دیجیتال، این میزان را با توجه به ظرفیت‌های موجود ناکافی دانست و افزود: دیجیتالی شدن دستگاه‌های اجرایی موجب افزایش شفافیت، رضایت عمومی و تسهیل امور خواهد شد.

طالبی اقتصاد دانش‌بنیان را زیربنای سایر برنامه‌های تحول‌آفرین استان دانست و تصریح کرد: اقتصاد دانش‌بنیان ضمن اینکه یکی از راهبردهای کلیدی در طرح کرمان برفراز است، در تحقق سایر راهبردهای استان نیز جایگاهی برجسته دارد.

وی همچنین با اشاره به نیاز حوزه‌هایی چون کشاورزی، بهره‌وری آب، معدن و گردشگری به فناوری‌های دیجیتال، بر ضرورت مدیریت و راهبری دقیق این حوزه‌ها تأکید کرد.

استاندار کرمان از پیگیری ایجاد یکی از زیست‌بوم‌های نوآوری کشور در استان خبر داد و گفت: ایجاد نئوبانک تخصصی معدنی با مشارکت بنگاه‌های اقتصادی از جمله طرح‌هایی است که در دستور کار قرار دارد.

او در پایان خاطرنشان کرد: کرمان نیازمند تصمیمات بزرگ و اجرای کارهای بزرگ است تا جایگاه شایسته خود را در اقتصاد نوین کشور بازیابد.