به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری استان کرمان، در ارزیابی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری از عملکرد استانها بر اساس معیارهای شکلگیری کسب و کارهای فناورانه و نوآورانه و تغییر جهت گیریها و بسترسازی حمایتی، استان کرمان حایز رتبه برتر کشوری شد. این اجلاس که با حضور دکتر افشین معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، دکتر خیاطیان مدیرعامل صندوق نوآوری و شکوفایی، تعدادی از استانداران و جمعی از نمایندگان مردم تهران در مجلس شورای اسلامی برگزار شد دکتر محمد علی طالبی استاندار کرمان مورد تجلیل و تقدیر نامهای به نیابت از ایشان به دکتر کاظمی رییس پارک علم و فناوری استان اعطا شد. هر چند تعداد کسب و کارهای نوآورانه و دانش بنیان در استان کرمان به نسبت پتانسیلهای علمی و انسانی و به نسبت جمعیت استان مناسب ارزیابی نمیشود و حتی طی سالیان گذشته، حداقل زیرساختها و خدمات حمایتی برای تقویت کسب و کارها توسعه نیافته ولی تغییر جهتگیریها و افزایش روند حمایتها منجر به ارتقای محسوس نرخ شکل گیری کسب و کارهای فناورانه و نوآور گردیده است. این موفقیت نشاندهنده اثربخشی جهت گیریهای جدید و عزم و اراده استاندار به عنوان بالاترین نهاد حمایتی در ارتقای جایگاه فناوری و نوآوری استان کرمان دارد. گفتنی است در این اجلاس از سامانه مانیتورینگ و پایش مجازی زیستبوم دانشبنیان با حضور معاون علمی رئیس جمهور رونمایی شد و استانداران استانهای کهکیلویه و بویراحمد و مرکزی نیز مورد تجلیل قرار گرفتند.
