






رئیس پارک علم و فناوری استان کرمان با حضور در پردیس علم و فناوری سدید، ضمن بازدید از واحدهای فناور مستقر، از نزدیک در جریان روند فعالیتها، دستاوردها، چالشها و نیازهای این شرکتها قرار گرفت.
در این بازدید که با حضور دکتر نقیزاده، دبیر نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاهها و مؤسسات پژوهشی استان، معاون، دستیار جوان و جمعی از مدیران و کارشناسان پارک علم و فناوری همراه بود، تیم مدیریتی پارک با حضور میدانی در واحدهای فناور، پای صحبت مدیران و اعضای تیمهای تخصصی نشست و مسائل آنها را در حوزههای مختلف زیرساختی، مالی، بازاریابی، توسعه فناوری و حمایتهای تخصصی مورد بررسی قرار داد.
دکتر رستمی در حاشیه این بازدید با تأکید بر اینکه «شنیدن دغدغهها در محل استقرار شرکتها، شرط طراحی سیاستهای اثربخش حمایتی است»، اظهار داشت: رویکرد پارک علم و فناوری استان کرمان، حضور در کنار شرکتها و گفتوگوی مستقیم با مدیران و نیروهای متخصص است تا تصمیمات، مبتنی بر واقعیتهای میدانی و متناسب با نیازهای واقعی زیستبوم فناوری استان اتخاذ شود.
وی با اشاره به اهمیت نقش واحدهای فناور در توسعه اقتصاد مبتنی بر فناوری در استان افزود: مشکلات مطرحشده از سوی شرکتها، در حوزههای مختلف بهصورت دستهبندیشده جمعآوری خواهد شد و با همکاری واحدهای تخصصی پارک، برای هر دسته از چالشها، راهکارهای عملی، پیگیریهای نهادی و برنامه زمانبندیشده در دستور کار قرار میگیرد تا انشاءالله در کوتاهمدت و میانمدت، بخش قابل توجهی از این مسائل برطرف شود.
در بخش دیگری از این بازدید، دکتر رستمی و هیأت همراه در نشست مشترکی با مدیران پردیس سدید، به استماع دیدگاهها، دغدغهها و پیشنهادهای مدیریتی این پردیس پرداختند. در این نشست، مدیران پردیس ضمن تشریح وضعیت موجود، ظرفیتها و محدودیتها، به بیان چالشهای زیرساختی، خدماتی و پشتیبانی پردیس پرداختند و پیشنهادهایی را برای ارتقای کیفیت استقرار واحدهای فناور، بهبود ارائه خدمات و توسعه همکاریهای راهبردی با پارک مطرح کردند.
بر اساس این گفتوگوها، مقرر شد برنامههای توسعهای پردیس سدید با محوریت تقویت زیرساختها، افزایش جذابیت استقرار برای شرکتهای فناور، تسهیل ارتباط با بازار و نهادهای پشتیبان و نیز طراحی بستههای مشترک حمایتی، در قالب یک برنامه عملیاتی مشترک بین پارک علم و فناوری کرمان و پردیس سدید تدوین و پیگیری شود.
این بازدید در ادامه برنامههای پارک علم و فناوری استان کرمان برای تقویت ارتباط نزدیک و مستمر با شرکتهای فناور، ارتقای سطح خدمات و حمایتها و توسعه زیستبوم نوآوری و فناوری در سطح استان انجام شد.