برگزاری آیین اختتامیه نمایشگاه و تقدیر از شرکت کنندگان با حضور روسای دانشگاه های علوم پزشکی و آزاد اسلامی کرمان

آیین اختتامیه نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری استان کرمان با حضور دکتر هاشمیان رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی کرمان، آقای دکتر منظری توکلی رییس دانشگاه آزاد اسلامی کرمان، دکتر کاظمی رییس پارک علم و فناوری استان و دکتر اسدی پور و دکتر شریفی معاونین دانشگاه علوم پزشکی برگزار و از مشارکت کنندگان در نمایشگاه تشکر و قدردانی شد.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری استان، دکتر کاظمی در ابتدای مراسم از دکتر طالبی استاندار کرمان، معاونین، روسای دانشگاه ها و همه مسئولین استان به خاطر همراهی با پارک برای برگزاری مناسب تر این نمایشگاه و همچنین تلاش برای حل مشکلات دانش بنیان ها تشکر کرد. وی گفت: با سیاستگذاری و مساعدت ستاد گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری استان و با مشارکت و همراهی همه ارکان زیست بوم بویژه دانشگاه ها و مراکز رشد، سازمان ها و شرکت ها، نمایشگاه امسال از نظر کمی و کیفی در سطح بالاتری برگزار شد و انشاالله این نمایشگاه توانسته باشد در ایجاد پیوند بین ارکان شرکت کننده و همچنین معرفی دستاوردها و تجارب به بازدیدکنندگان موثر بوده باشد.
کتر منظری توکلی رییس دانشگاه آزاد اسلامی در آیین اختتامیه با تشکر از همه فناوران، نوآوران، مخترعان، محققان و صنعتگران استان و برگزارکنندگان این نمایشگاه اظهار داشت: یکی از مهمترین مؤلفه های قدرت یک کشور ظرفیت فناوری آن کشور است. اگر ملتی به سمت علم و فناوری رفت حتما به قدرت می رسد و قدرت همیشه توانایی بازدارندگی دارد بویژه اگر علم و فناوری در راستای حل مشکلات مردم باشد. اولین توصیه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم، پژوهش و علم و فناوری است. شما مخترعین و فناوران و نوآوران، سربازان خط اول جبهه مقاومت در مقابل استکبار هستید. تلاش شما موجب شده تا در زمینه های متعدد به خودکفایی برسیم. در استان کرمان باید فناوران تلاش بیشتری در راستای مکانیزه نمودن کشاورزی و توسعه فناوری های کشاورزی با توجه به نیازهای بومی کنند.

در ادامه این برنامه، تعدادی از دانش بنیان ها پیشنهاد خود را برای ارتقای اثربخشی نمایشگاه بویژه فراهم شدن زمینه بازدید بیشتر ارایه دادند.
دکتر هاشمیان و دکتر منظری توکلی روسای دانشگاه های علوم پزشکی و آزاد کرمان به اتفاق رییس پارک در مراسم پایانی از همه فناوران و نوآورانی که دستاوردهای خود را در نمایشگاه عرضه داشتند و بار اصلی توسعه فناوری و نوآوری استان را بر دوش دارند و همچنین از سازمان ها و شرکت های صنعتی و معدنی که در توسعه زیست بوم نقش مهم حمایتی را عهده دارند تشکر کردند و به رسم یادبود لوح های تقدیر را به تعدادی از آنان ارایه کردند.