برگزاری جلسه شورای راهبری فناوری و تولید دانش بنیان با حضور نمایندگان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری

شورای راهبری فناوری و تولید دانش بنیان استان که یکشنبه 25 تیرماه با حضور دکتر مشایخ معاون توسعه اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی، دکتر سلطانی رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور، مهندس سلطانعلی زاده رییس مرکز راهبری ستاد‌های ویژه توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و دکتر پارسا مشاور و مدیر حوزه معاونت توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و مسئولین استانی و مدیران شرکت های بزرگ استان برگزار شد بر اهمیت جبران عقب ماندگی استان در حوزه اقتصاد دانش بنیان تأکید شد. 

 استاندار کرمان در این نشست اظهار داشت: استان ظرفیت‌هایی در بخش‌های معدن و صنعت دارد که به شدت تحت تاثیر فناوری‌ها و نیازمند استفاده از آنها هستند و از طرف دیگر می توانند به رشد سطح فناوری در استان کمک کنند. . مهمد مهدی فداکار در ادامه بر لزوم به روز رسانی نیازهای فناورانه استان که توسط دانشگاه شهید باهنر کرمان احصا شده و اجرای توافق های صورت گرفته با معاونت علمی تأکید کرد.

در ادامه گزارشی از وضعیت شرکت های دانش بنیان و فناور استان ارایه و وضعیت فعلی استان در مقایسه با سایر استان ها مقایسه شد. در ادامه نقشه راه توسعه فناوری در استان مبتنی بر مشارکت سازمان های دولتی و شرکت های خصوصی مورد بررسی قرار گرفت. 

دکتر مشایخ معاون توسعه اقتصاد دانش بنیان ضمن تأکید بر اهمیت مشارکت دستگاه های اجرایی و بنگاه های خصوصی در بهره مندی از ظرفیت های قانون جهش تولید ابراز امیدواری کرد در سایه عمل به تعهدات اجرایی مشخص شده، شاهد توسعه فناوری در استان کرمان باشیم.