توسعه زیست‌بوم نوآوری اولویت‌ اصلی پارک علم و فناوری است

رئیس پارک علم و فناوری استان کرمان در مراسم اختتامیه نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری استان، از تداوم حمایت‌ها از شرکت‌های دانش‌بنیان و توسعه زیست‌بوم فناوری در سراسر استان خبر داد.

به گزارش روابط‌عمومی پارک علم و فناوری استان کرمان دکتر حسین کاظمی با اشاره به برگزاری چهارمین برنامه مرتبط با دانش‌بنیان‌ها در ۲۰ روز گذشته، از دکتر طالبی استاندار کرمان به‌دلیل توجه ویژه به حوزه فناوری و نوآوری و حضور وی در این برنامه‌ها قدردانی کرد و افزود: با توجه به ظرفیت‌های اقتصاد دانش‌بنیان، امیدواریم شاهد رشد روزافزون این حوزه در استان باشیم.

در این مراسم که با حضور فیض اردکانی مدیرعامل صنایع ملی مس، مدیران مجتمع‌ها، مسئولان ارشد استانی، رؤسای دانشگاه‌ها و مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور برگزار شد، بر نقش کلیدی صنایع معدنی و دانشگاه‌ها در حمایت از شبکه‌سازی و توسعه فناوری تأکید شد.

دکتر کاظمی با اشاره به اقدامات اخیر در کرمان برای تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان، اظهار داشت: پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد، برخلاف سایر نهادهای حمایتی، در یک فرآیند ۳ تا ۴ ساله از ایده‌پردازان با ارائه خدماتی چون منتورینگ، تسهیلات، آموزش و بازارسازی پشتیبانی می‌کنند.

او همچنین از برنامه‌ریزی برای بازدید از شهرستان‌ها و استقرار کسب‌وکارها در مراکز رشد خبر داد و توسعه زیست‌بوم نوآوری را از اولویت‌های اصلی پارک علم و فناوری استان دانست.