رئیس پارک علم و فناوری استان کرمان در نشست روز دانشجو که در پردیس خواجه نصیرالدین طوسی دانشگاه فرهنگیان کرمان برگزار شد، با تأکید بر نقش کلیدی دانشجویان در پیشرفت کشور، گفت: باید در حوزه دانشجویان کار کرد و برای آنان امید و انگیزه ایجاد نمود. آنان امید جامعه برای تحقق فردایی روشن هستند؛ امیدی برای آنچه ما نتوانستیم محقق کنیم.
به گزارش روابطعمومی پارک علم و فناوری استان کرمان، دکتر حسین کاظمی با اشاره به تحولات علمی، شکلگیری پارکهای علم و فناوری را یکی از دستاوردهای مهم دانست و افزود: در نسلهای گذشته، تغییرات چشمگیری در علم و آموزش مشاهده نمیشد، اما امروز پارکهای علم و فناوری با دو مأموریت اصلی—حمایت از شکلگیری کسبوکارها و کمک به نوآوری سازمانها—نقش مهمی ایفا میکنند.
او خواستار میدانداری دانشجویان در حل مسائل جامعه شد و گفت: دانشجویان میتوانند با ارائه ایده در مراکز رشد، حمایت دریافت کرده، صاحب کسبوکار شوند و همزمان مشکلی از جامعه را حل کرده و به درآمد برسند.
دکتر کاظمی همچنین بر ضرورت بهرهگیری از فناوریهای نوین در آموزشوپرورش و دانشگاه ها تأکید کرد و گفت: باید از عصر تولید انبوه و صنعتی به عصر اطلاعات و خلاقیت حرکت کنیم که مناسبات خاص خود را میطلبد.
در پایان، او با اشاره به اهمیت هوش مصنوعی اظهار داشت: ایجاد زیرساخت و ظرفیت هوش مصنوعی در کشور یک مزیت است؛ چرا که این حوزه یکی از مرزهای کلیدی تفکیک کشورها به توسعهیافته و در حال توسعه است و میتواند ما را به تصمیمات بهتر و کارآمدی بیشتر در همه عرصهها رهنمون نماید.



