





سیدمهدی طبیبزاده با اشاره به شرایط کنونی کشور گفت بازسازی باید بر پایه دانش و فناوری انجام شود تا اثرگذاری بیشتری داشته باشد.
وی افزود اتاق کرمان آماده است با همکاری پارک علم و فناوری استان، سندی برای بازسازی زیرساختها مبتنی بر نوآوری تدوین کند و اجزای مختلف اکوسیستم نوآوری را در این مسیر همراه سازد. به گفته او، اقتصاد استان باید به سمت دانشبنیان شدن حرکت کند و کرمان به هاب تولید علم، فناوری و نوآوری تبدیل شود.
در ادامه، سرپرست پارک علم و فناوری کرمان نیز با اشاره به ظرفیتهای مشترک اتاق و پارک گفت هر دو مجموعه حامی بخش خصوصی هستند و میتوانند در توسعه اکوسیستم فناوری، تجاریسازی محصولات فناورانه و ارتباط با بازارهای ملی و بینالمللی همکاری مؤثری داشته باشند.
دکتر محمدجواد رستمی با بیان اینکه در حال حاضر ۴۵۰ شرکت عضو پارک علم و فناوری استان هستند؛ گفت طی ماههای اخیر ۱۵۰ تیم فناور شناسایی شدهاند که پیشبینی میشود حدود ۱۰۰ شرکت جدید از دل آنها به مجموعه فناوران استان اضافه گردد.