رئیس پارک علم و فناوری استان کرمان با تأکید بر ضرورت تحول در کسبوکارهای سنتی، از آغاز گام دوم پویش ملی «امید» در رفسنجان خبر داد. حسین کاظمی این دوره را فرصتی طلایی برای شکلگیری هستههای نوآور و فناور دانست و گفت: در دنیای امروز، کسبوکارهایی که بر پایه فناوری، اینترنت و هوش مصنوعی نباشند، دیگر کارآمد نیستند.
به گزارش روابطعمومی پارک علم و فناوری استان کرمان، دکتر حسین کاظمی در در جشنواره امید۲ با عنوان «پویش ملی توانافزایی شکلگیری هستههای نوآور و فناور» در رفسنجان، با اشاره به فراخوان عمومی برای ثبتنام در این پویش، افزود: چه افراد ایده داشته باشند و چه نه، میتوانند در این برنامه شرکت کنند. در ادامه، فنچالشها و رویدادهای مسئلهمحور برگزار میشود تا زمینه ایدهپردازی و خلاقیت فراهم شود.
کاظمی از برگزاری کارگاههای آموزشی در حوزههای خلاقیت، نوآوری، تحلیل و ارزیابی اقتصادی کسبوکار خبر داد و گفت: هدف این است که در مدت زمانی محدود، افراد بتوانند کسبوکاری دانشبنیان و خلاقانه راهاندازی کنند.
او همچنین از حمایتهای مالی، مشاورهای و علمی برای تیمهای برتر خبر داد و افزود: کسبوکارهایی که در مراکز رشد پذیرش میشوند، از تسهیلات چهار درصدی بهرهمند خواهند شد. ریسک این مسیر پایین است، چرا که ایدهها پیش از اجرا ارزیابی میشوند و باید نوآورانه و غیرتکراری باشند.
رئیس پارک علم و فناوری استان کرمان با اشاره به ظرفیتهای متنوع در حوزههایی مانند پسته، گفت: میتوان از محصولات بومی، کسبوکارهای متنوع و ثروتآفرین ایجاد کرد. بزرگترین سرمایه ما خلاقیت است، نه سرمایه مالی.
او در پایان تأکید کرد: باید باور کنیم که همه ظرفیتهای لازم برای موفقیت در درون خود ماست و با تصورات اشتباه، بیشترین آسیب را به خودمان میزنیم.
