در نشست سرمایهگذاران و فعالان اقتصادی با حضور مشاور اقتصادی رئیسجمهور، دکتر حسین کاظمی، رئیس پارک علم و فناوری استان کرمان، از آغاز ارائه خدمات حمایتی از ایده تا کسبوکار در شهرستان انار خبر داد. همچنین اجرای برنامههای «پویش امید» در این شهرستان در دستور کار قرار گرفته است.
به گزارش روابطعمومی پارک علم و فناوری استان کرمان، دکتر کاظمی با تأکید بر ضرورت توسعه زیرساختهای فناوری از محل مالیات صنایع و مسئولیت اجتماعی، این مسیر را مسئولانهترین شیوه مصرف منابع دانست.
او افزود: «در حالی که در سایر استانها نوآوری یک ارزش است، در کرمان به دلیل اقتصاد منبعمحور و مصرف بیرویه منابع خدادادی، توسعه کسبوکارهای فناورانه یک اضطرار حیاتی محسوب میشود.»
رئیس پارک علم و فناوری استان کرمان با اشاره به نارضایتی مردم از بازگشت اندک منافع مالیاتی، اعلام کرد: «اکنون ظرفیت مناسبی فراهم شده تا مالیات صنایع و معادن در صندوقهای پژوهش و فناوری سرمایهگذاری شود و مراکز نوآوری به بهترین محل برای جبران این مالیاتها تبدیل شوند.»
او خاطرنشان کرد: حمایت سیستماتیک از ایدهپردازان در پارک علم و فناوری ادامه دارد و استفاده دانشبنیان از منابع، راهی برای کاهش مصرف و افزایش بهرهوری در استان خواهد بود.
گفتنی است که در این نشست، دکتر انارکی محمدی، نماینده رفسنجان و انار در مجلس، مهدوی، معاون توسعه استاندار کرمان، حجت نوقی، رئیس اتاق بازرگانی شهرستان رفسنجان، میرحسینی، فرماندار انار، شهرکی مدیرکل فنیوحرفهای استان کرمان، سینا خسروی معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمان و مدیران شهرستانی نیز حضور داشتند.
