صدای مراکز رشد شنیده شد؛ هم‌افزایی برای عبور از چالش‌های تجاری‌سازی.

پارک علم و فناوری استان کرمان در آستانه تحولی ساختاری

آغاز هم‌افزایی در اکوسیستم فناوری کرمان

نخستین نشست دکتر رستمی، رئیس پارک علم و فناوری استان کرمان با رؤسای مراکز رشد استان با رویکردی متفاوت برگزار شد.

اول شنیدن، بعد تصمیم‌گیری؛ بیان و بررسی بی‌واسطه مشکلات توسط مدیران شهرستان‌ها.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری استان کرمان، دکتر رستمی در نخستین دیدار رسمی خود با سکانداران مراکز رشد سراسر استان، پای صحبت‌ها و دغدغه‌های آنان نشست. این جلسه برخلاف روال‌های مرسوم اداری، با رویکردی تعاملی و مسئله‌محور آغاز شد؛ جایی که رؤسای مراکز رشد پیش از هر چیز، به تشریح بی‌واسطه چالش‌های زیرساختی، موانع مالی و گلوگاه‌های توسعه فناوری در شهرستان‌های خود پرداختند.

در این نشست تخصصی که با حضور مدیران مراکز رشد سیرجان، شهربابک، رفسنجان، ملی مهارت، آزاد اسلامی، مراکز رشد تخصصی کشاورزی کرمان و جنوب، مجتمع آموزش عالی بم و سلامت برگزار شد.

محورهای کلیدی توافق شده در این نشست:

احیای ظرفیت‌های خاموش: تلاش برای بازگردانی مجوزهای لغوشده و فعال‌سازی مجدد پتانسیل‌های استانی.

انقلاب در تأمین مالی: گذر از وام‌های سنتی به سمت مدل‌های نوین سرمایه‌گذاری و تأمین مالی جمعی.

هم‌افزایی شبکه‌ای: اتصال جزایر جداگانه مراکز رشد به یکدیگر برای تبادل تجربه و اشتراک منابع.

این جلسه، نویدبخش آغاز دورانی است که در آن، تصمیم‌گیری‌ها نه در پشت درهای بسته، بلکه با مشارکت مستقیم متولیان صف اول فناوری در شهرستان‌ها و با هدف نهایی توسعه اقتصاد دانش‌بنیان استان اتخاذ خواهد شد.