ظرفیت‌های استان کرمان برای پیشتازی در فناوری اطلاعات و هوش مصنوعی بی‌نظیر است

دکتر حسین کاظمی، رئیس پارک علم و فناوری استان کرمان، در نشست اخیر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و هیئت همراه با نمایندگان شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) که با حضور استاندار کرمان برگزار شد، به بررسی موانع و چالش‌های کسب‌وکارهای این حوزه پرداخت و بر لزوم تسهیل فعالیت شرکت‌ها تأکید کرد.

به گزارش روابط‌عمومی پارک علم و فناوری استان کرمان، وی در این نشست با اشاره به ظرفیت‌های بالقوه استان کرمان اظهار داشت: “این استان به عنوان دروازه طلایی تولید و بومی‌سازی فناوری‌های نوین شناخته می‌شود. کرمان با بالاترین نرخ رشد شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان در کشور، همچنین وجود مسئولین استانی که به این حوزه اهمیت می‌دهند و جمعیت جوان و علاقه‌مند به راه‌اندازی کسب‌وکارهای نوین، پتانسیل فوق‌العاده‌ای برای پیشتازی در برنامه‌های تحول‌آفرین به ویژه در زمینه‌های هوش مصنوعی و اقتصاد دیجیتال دارد.”

دکتر کاظمی همچنین تصریح کرد که علی‌رغم فعالیت کسب‌وکارهای فعال در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و هوش مصنوعی در شرایط پرریسک و چالش‌برانگیز، این شرکت‌ها از حمایت‌های کمتری نسبت به سایر حوزه‌ها برخوردارند. او بر ضرورت توجه جدی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به این مسئله تأکید کرد.

در پایان، وی با ابراز امیدواری نسبت به آینده این صنعت در استان کرمان گفت: انتظار داریم با اعتماد به ظرفیت‌های شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان استان، پروژه‌ها و برنامه‌های تحولی به آن‌ها واگذار شود.

او افزود: همچنین، لازم است در فرآیند شکل‌گیری و توسعه کسب‌وکارهای مبتنی بر فناوری اطلاعات و هوش مصنوعی، حمایت‌های بیشتری انجام شود. ایجاد و تقویت زیرساخت‌ها و بسترهای لازم برای رشد و توسعه این کسب‌وکارها، به ویژه در زمینه ظرفیت‌های ذخیره و پردازش داده و تصویر، از دیگر مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.