محمدعلی طالبی استاندار کرمان صبح شنبه هفتم تیرماه در یکصد و یازدهمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان : به دنبال تامین جایگاه شایسته جهت استقرار پارک علم و فناوری استان و شرکت‌های نوآوری و زیرمجموعه آن هستیم

محمدعلی طالبی نماینده عالی دولت در استان کرمان:
لزوم‌ فعال‌سازی ستاد‌هایی در حوزه فناوری، نوآوری و‌ اقتصاد دانش‌بنیان با حضور مدیران دولتی و نمایندگان بخش خصوصی
آمادگی برای مشارکت بخش دولتی و شرکت های بزرگ در افزایش سرمایه صندوق پژوهش و نوآوری فراهم شده است
به دنبال تامین جایگاه شایسته جهت استقرار پارک علم و فناوری استان و شرکت‌های نوآوری و زیرمجموعه آن هستیم
محمدعلی طالبی استاندار کرمان صبح شنبه هفتم تیرماه در یکصد و یازدهمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان عنوان کرد: یکی‌ از رویکردهای تحولی استان کرمان، حوزه اقتصاد دانش‌بنیان است که در ماه‌های گذشته قدم‌های خوبی برای پررنگ‌تر شدن آن برداشتیم، هر چند کافی نبود و باید همت جدی روی آن بگذاریم. وی از لزوم‌ فعال‌سازی ستاد‌هایی در حوزه فناوری، نوآوری و‌ اقتصاد دانش‌بنیان با حضور مدیران دولتی و نمایندگان بخش خصوصی سخن گفت و تصریح کرد: موضوع اقتصاد دانش‌بنیان یکی از محورهای اصلی برنامه تحولی استان کرمان با عنوان “کرمان برفراز” است. مقام عالی دولت در استان کرمان در خصوص تقویت پارک علم و فناوری استان گفت: بعضی از مسائل مرتبط با پارک علم و فناوری استان به نوعی عجیب و غریب بودند که سعی کردیم آنها را برطرف کنیم. وی ادامه داد: به دنبال تامین جایگاه شایسته جهت استقرار پارک علم و فناوری استان و شرکت‌های نوآوری و زیرمجموعه آن هستیم که مشکلات زیرساختی پارک را برطرف کنیم ضمن آنکه در موضوع صندوق پژوهش و نوآوری، هیچ مشکلی برای افزایش سرمایه نداریم و برای مشارکت چند بنگاه‌ اقتصادی نیز در صندوق، مکاتباتی داشتیم و این آمادگی امروز در استان وجود دارد.
حسین کاظمی، رئیس پارک علم و فناوری استان کرمان نیز در این نشست در ارائه گزارش خود از عملکرد و چالش‌های زیست بوم فناوری و نوآوری استان با اشاره به فعالیت دو ساله پارک، گفت: طی 6 ماهه گذشته بهبود معناداری در فعالیت های پارک حاصل شده است. وی احراز رتبه اول کشور در رشد کسب و کارهای دانش بنیان در ارزیابی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان و تقدیر از استان در اجلاس ایران دانش بنیان، احراز عنوان پارک علم و فناوری برتر کشور در شکل گیری کسب و کارهای فناور بر اساس ارزیابی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، رتبه سوم کشور از نظر استفاده از اعتبار مالیاتی برای سرمایه گذاری و رتبه چهارم کشور از نظر اعتبار مالیاتی تحقیق و توسعه را از جمله موفقیت های پارک در چند ماه گذشته عنوان کرد.
رییس پارک علم و فناوری استان از اهمیت فراهم کردن زیرساخت‌ها و حمایت شهرستان‌ها برای شکل‌دهی کسب و کارها و واحدهای فناور و دانش‌بنیان سخن گفت و افزود: اینکه ۷۲ درصد کسب و کارهای ما نوپاست. وی افزود: شهرستان‌های کرمان، رفسنجان و جیرفت بیشترین مراکز رشد را در استان کرمان دارند. در حال حاضر مهمترین علت توسعه و گسترش پارک علم و فناوری به زیرساخت ها مربوط می شود و این پارک آمادگی دارد تا در صورت تامین ساختمان در هر شهرستانی، با راه اندازی مراکز فناوری، حمایت های لازم برای توسعه فناوری و نوآوری در آن شهرستان ها را داشته باشد.