هم‌اندیشی برای توسعه فناوری در صنعت زغال‌سنگ

در دیدار اخیر دکتر یزدان، مدیرعامل شرکت زغال‌سنگ، با دکتر کاظمی، رئیس پارک علم و فناوری استان، دو طرف به بررسی و استفاده ااز راهکارهای هدفمند برای ایجاد ظرفیت‌های حمایتی در حل چالش‌های موجود و توسعه فناوری در صنعت زغال‌سنگ توافق کردند. در این جلسه، دکتر یزدان بر لزوم برگزاری رویدادهای مشترک برای معرفی نیازهای فناورانه این صنعت تأکید کرد و گفت: “همکاری با پارک علم و فناوری می‌تواند به شناسایی و جذب نوآوری‌های جدید کمک کند.” دکتر کاظمی نیز با اشاره به ظرفیت‌ها و تعهد پارک علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان به توسعه فناوری و نوآوری در استان، اعلام کرد که متأسفانه صنعت زغال‌سنگ علیرغم فرصت‌ها و نیازمندی‌ها مغفول مانده است. وی افزود: “ایجاد مشوق‌ها و حمایت‌های لازم برای شکل‌گیری یا ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به حوزه معادن زغال‌سنگ می‌تواند نقش بسزایی در ارتقاء فناوری و افزایش بهره‌وری این صنعت داشته باشد.”