هم اندیشی رییس پارک با مدیران فناوری و رشد جنوب استان برای توسعه زیست بوم فناوری و نوآوری

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری استان، در جلسه رییس پارک با مدیران فناوری و رشد جنوب استان موضوعات توسعه فناوری و نوآوری به سایر شهرستان های جنوب، رفع چالش های منطقه و امکان همکاری مشترک مراکز رشد جیرفت در راه اندازی پردیس علم و فناوری جیرفت بررسی شد.

دکتر محمد امیرپور مدیر توسعه فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی جیرفت به بیان فرصت های فناورانه شهرستان های جنوبی و ظرفیت های ساختاری و انسانی دانشگاه در جیرفت و سایر شهرستان های جنوب استان پرداخت و برای همکاری مشترک با پارک علم و فناوری استان در توسعه فناوری و نوآوری در سایر شهرستان های جنوب اعلام آمادگی نمود. همچنین در مورد برخی از مسایل شرکت های مستقر در مرکز رشد دانشگاه و نحوه انجام پذیرش های جدید هماهنگی های لازم انجام پذیرفت.

دکتر حمید رحیم زاده مدیر مرکز رشد تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی جنوب استان، برنامه های پیش رو در توسعه فناوری و نوآوری در بخش کشاورزی و استفاده از تجربیات ملی بویژه سایر استان های دارای مشکلات مشابه، در حل مشکل آفت سرخرطومی را تبیین کرد و مقرر شد با همکاری پارک و دانشگاه های استان و برای معرفی جوانب مسئله به محققان و دانشگاهیان، پیش رویداد برگزار شود.

دکتر کاظمی رییس پارک علم و فناوری استان، ضمن تأکید بر پتانسیل های بالای انسانی در شهرستان های جنوبی، توسعه مراکز حمایتی جدید در برخی شهرستان های جنوب استان و همکاری مشترک و هم افزایی مراکز حمایتی موجود را در توسعه فناوری و نوآوری در جنوب استان ضروری دانست و از حمایت های مالی بلاعوض برای تیم هایی که در شهرستان هایی که زیرساخت حمایتی مراکز رشد و نوآوری در آنها ایجاد نشده است خبر داد.

در پایان مقرر شد شورای راهبری توسعه فناوری و نوآوری جیرفت با حضور مدیران دستگاه های مرتبط تشکیل و نقشه راه توسعه فناوری در جنوب استان و مسئولیت و نحوه همکاری هر یک از سازمان ها مشخص گردد.