وزیر علوم: توسعه زیرساخت‌ها و پارک‌های علم و فناوری اولویت وزارت علوم است

دکتر حسین سیمایی صراف، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، در اختتامیه کنفرانس ملی انجمن علمی پارک‌های فناوری و سازمان‌های نوآوری ایران، با تأکید بر لزوم توسعه زیرساخت‌های اقتصاد دیجیتال و حمایت از پارک‌های علم و فناوری گفت: این اراده را از درون وزارتخانه آغاز کرده‌ایم و بودجه این حوزه را افزایش داده‌ایم.

او با اشاره به نقش اقتصاد دیجیتال در گسترش عدالت اجتماعی، افزود: نباید به وضعیت فعلی رضایت دهیم؛ باید به رقبا نگاه کنیم و مسیر را باز کنیم. اطلاع دارم چه موانعی بر سر راه پلتفرم‌ها و توسعه اقتصاد دیجیتال وجود دارد، اما نباید خسته و ناامید شد.

سیمایی صراف با تأکید بر اینکه تحریم‌ها و بروکراسی نباید مانع حرکت شوند، گفت: هیچ‌وقت فکر نکنید راهی نیست؛ شما باید راه را باز کنید.

در پایان، وزیر علوم با اشاره به وضعیت فعلی اقتصاد دیجیتال در کشور خاطرنشان کرد: سهم اقتصاد دیجیتال ما تنها ۵ درصد است، در حالی که میانگین جهانی ۱۵ درصد و در چین ۴۹ درصد است.