دکتر محمدعلی طالبی، استاندار کرمان، در جلسه شورای فضای مجازی استان که روز شنبه ۱۷ آبان برگزار شد، بر لزوم تداوم و جدی گرفتن برگزاری رویدادهای مرتبط با فضای مجازی و هوش مصنوعی تأکید کرد و گفت: استان کرمان از توانمندیهای قابل توجهی در این حوزه برخوردار است.
دکتر طالبی با بیان اینکه فضای مجازی نباید صرفاً تهدید تلقی شود، گفت: اگر جامعه این فضا را تنها تهدید بداند، از تحولات جهانی عقب خواهد ماند.
او افزود: فضای مجازی باید بهعنوان فرصتی راهبردی دیده شود، اما بهرهبرداری از آن نیازمند برنامهریزی دقیق و هدفمند است.
طالبی همچنین ابراز امیدواری کرد که مدیریت فضای مجازی در استان کرمان با رویکردی مؤثر و آیندهنگر ادامه یابد تا زمینهساز توسعه پایدار و فناورانه در منطقه شود.