️نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری استان کرمان با حضور استاندار کرمان، معاونان استاندار، جمعی از مسئولان، روسای دانشگاهها و فعالان حوزه دانشبنیان و فناوری در محل مصلای امام علی (ع) کرمان افتتاح شد.
به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری استان کرمان، محمدعلی طالبی استاندار کرمان در آیین افتتاح این نمایشگاه گفت: اقتصاد دانشبنیان در استان کرمان میتواند با توجه به ظرفیتها و زمینههای بسیار خوبی که در حوزه منابع انسانی پویا و فعال در حوزه بازار دارد، شاهد توسعه و پیشرفت زیادی باشد. وی، برپایی این نمایشگاه را بازتابدهنده توان شرکتهای دانشبنیان و همچنین نهادهای دولتی و پژوهشی علم و فناوری دانست. استاندار کرمان، توسعه اقتصاد دانشبنیان و زیست بوم فناوری و نوآوری را از اولویتهای استان برشمرد و خاطرنشان کرد: در حوزه فناوری نیاز به تحرک بیشتر و حضور پررنگتر شرکتهای دانشبنیان در استان داریم و از این جهت یک برنامهریزی منسجم و قوی را با همکاری دستگاههای مسئول همچون پارکهای علم و فناوری، مراکز نوآوری دانشگاهها و علاقمندان حوزه اقتصاد دانشبنیان و اقتصاد دیجیتال را شروع میکنیم.
طالبی در ادامه اظهار داشت: امیدواریم در یک برنامه کوتاه مدت حداکثر دو ساله بتوانیم به لحاظ تعداد شرکتهای دانشبنیان و هم به لحاظ کیفیت کارها و فعالیتها، به استانهایی که در این حوزه دارای رتبههای برتر کشور هستند، برسیم. استاندار کرمان گفت: تلاش داریم در آستانه سال جدید، شاهد اتفاقات خوبی در این حوزه در استان باشیم و با یک چشمانداز روشن بتوانیم سال ۱۴۰۴ را سال رشد و نمو شرکتهای دانشبنیان در فعالیتهای مختلف قرار دهیم. استاندار کرمان همچنین از غرفههای نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری استان کرمان بازدید و از چند طرح دانشبنیان در زمینه کشاورزی، صنعتی و معدنی رونمایی کرد.
رییس پارک علم و فناوری استان ضمن تشکر از استاندار، معاونین و مسئولین محترم دانشگاه ها سازمان ها شرکت ها و دانش بنیان ها اظهار داشت در چهار بخش همه ارکان کلیدی زیست بوم فناوری استان در ۱۰۶ غرفه در نمایشگاه شرکت دارند که به معرفی دستاوردها، حمایت ها و ظرفیت های خود در راستای توسعه اقتصاد دانش بنیان بنیان می پردازند.
دانشگاه ها و مراکز رشد، سازمان های دولتی مرتبط با توسعه کسب و کارها، شرکت های صنعتی و معدنی و شرکت های دانش بنیان که با همدلی و هم افزایی، شبکه قدرتمندی را برای تحقق اهداف اقتصاد دانش بنیان استان ایجاد می کنند. وی از توجه و تاکید استاندار بر توسعه اکوسیستم فناوری و نوآوری استان و قرار دادن آن در اولویت های برنامه ای تشکر کرد.



