دکتر کاظمی رییس پارک علم و فناوری استان: کارآفرینان هستند که سطح زندگی بشر را بالا می برند

دکتر کاظمی در افتتاحیه برنامه های هفته جهانی کارآفرینی در دانشگاه شهید باهنر که 22 آبان ماه 1402 در تالار وحدت برگزار شد اظهار داشت مسیر کارآفرینی بسیار مسیر مقدسی است. کارآفرینان هستند که سطح زندگی بشر را با تولید محصولات نوآورانه و فناورانه اعتلا می بخشند.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری استان، رئیس پارک علم و فناوری گفت: هفته جهانی کارآفرینی (GEW) بزرگترین رویداد هماهنگی برای ترویج و ترفیع کارآفرینی در جهان است امروزه عصر کار آفرینی، عصر برابری فرصت‌ها برای کار آفرینی می‌باشد. هیچ وقت در تاریخ به اندازه شرایط فعلی فرصت برای کارآفرینی مهیا نبوده است.

دکتر کاظمی به جنبه‌ها و اثرات اجتماعی کارآفرینی از جمله به بالا بردن سطح کسب وکارها، رقابت پذیری بنگاهها و نجات از وابستگی اشاره کرد و اظهار داشت: توسعه کارآفرینی در هر جامعه با ارتقا کیفیت وضعیت اقتصادی و اجتماعی آن جامعه همراه خواهد بود.

وی افزود: کارآفرینی موجب تحول در سرمایه‌های اقتصادی و اجتماعی و استفاده از فرصت‌ها و کسب و کار و فعالیت‌های جدید اقتصادی می‌شود و ما به اندازه اقداماتی که در عرصه کار آفرینی انجام می دهیم باید انتظار داشته باشیم سطح زندگیمان بالا رود و مسائل مربوط به اشتغال و اقتصاد برطرف گردد.


دکتر اکبری‌فرد رئیس دانشگاه شهید باهنر ضمن خیرمقدم به شرکت کنندگان اظهار داشت: رویداد هفته جهانی کارآفرینی سکویی برای توسعه ارتباطات و همکاری‌های پیوسته تمامی نقش‌آفرینان عرصه کارآفرینی است.

وی افزود: دانشگاه کارآفرین به‌عنوان نسل سوم دانشگاه‌ها، مأموریت توسعه اقتصادی و اجتماعی را بر عهده دارد و شناخت این مأموریت و نحوه تحقق آن در دانشگاه‌های سنتی، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی مهمترین هدف پس از دانش را برای یک دانش آموخته دانشگاهی مهارت آموزی و سپس نگرش عنوان کرد و اظهار داشت: اگر فردی نگرش مثبتی به جامعه، آینده و زندگی نداشته باشد، هر چقدر هم عالم باشد، فایده‌ای ندارد؛ ولی با نگرش مثبت و داشتن احساس وظیفه و مسئولیت اجتماعی، دانش آموخته و پژوهشگر ما به دنبال رفع مشکلات جامعه‌ای می‌رود که در آن رشد کرده و تربیت شده و سعی می‌کند در توسعه، رفاه و پیشرفت این جامعه مشارکت داشته باشد.

دکتر علیرضا سعیدی معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه در زمینه سوالی که در گذشته مطرح شده بود که علم بهتر است یا ثروت گفت: علمی خوب است که در راستای تولید ثروت باشد و ثروتی هم مفید است که در راستای اشاعه علم باشد که هر دو اینها خوبند به شرطی که در خدمت هم باشند.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه بیان کرد: مهارت دار بودن دانشجویان و فارغ التحصیلان به معنای کارآفرین بودن آنها نیست چرا که دانشجوی کارآفرین باید خلاق و مولد باشد و بتواند در چرخه اقتصادی کشور نقش مؤثری ایفا کند.

وی افزود: کارآفرینان موتور حرکت و رشد اقتصادی یک جامعه هستند که در یک محیط رقابتی و شرایط عدم تعادل، جامعه را به حرکت درمی‌آورند و توسعه می بخشند و با بکارگیری فناوری‌های جدید و شیوه‌های نوین، سریع‌تر و کم هزینه تر نیازهای جامعه را به نحو احسن برآورده می‌سازند.

در این برنامه تعدادی از کارآفرینان مطرح در حوزه های سرمایه گذاری، تأمین مالی و فناوری اطلاعات به ارایه تجربیات و دیدگاه هایشان پرداختند.