برای توسعه بازار شرکت های استان جلسه ای با حضور رییس فراکسیون اشتغال مجلس، مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی، رییس پارک علم و فناوری استان و معاونین اتاق بازرگانی، شرکت شهرک های صنعتی و دانشگاه ها و جمعی از مدیران شرکت های فناور و دانش بنیان استان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری استان، آقای حسن پور نماینده سیرجان هدف از این جلسه را توسعه بازار شرکت های دانش بنیان و توانمند استان، ایجاد زمینه شکل گیری کسب و کارها در صنایع پایین دستی نفت و استفاده از ظرفیت های موجود در سرمایه گذاری بزرگ شرکت نفت که در استان در حال انجام است عنوان کرد.
دکتر سالاری مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی با تبیین نمونه هایی از گره گشایی شرکت های دانش بنیان در حل چالش های صنعت نفت، به ظرفیت های گسترده شرکت نفت در بهره گیری از توان شرکت های دانش بنیان پرداخت. تولید پیل هوشمند، استفاده از پهباد برای پایش خطوط، شناسایی نشتی ها، لجن های نفتی و سایر ملاحظات زیست محیطی، تولید قطعات، تولید دانش فنی و ابتکاراتی که بهره وری شرکت را بالا می برد را از جمله زمینه های همکاری برشمرد. وی همچنین برای تامین زیرساخت ها و تامین خوراک مورد نیاز شرکت های دانش بنیان اعلام آمادگی کرد.
دکتر کاظمی رییس پارک علم و فناوری استان با معرفی نمونه هایی از توانمندی های علمی، تحقیقاتی و فناورانه استان، خواستار استفاده از این ظرفیت ها در تامین نیازها و توسعه فعالیت های شرکت نفت شد. در پایان مقرر شد با محوریت پارک علم و فناوری، اتاق بازرگانی و شرکت شهرک های صنعتی، توانمندی ها و ظرفیت های شرکت های استان احصا و در کمیته مشترک با شرکت نفت برای انعقاد قرارداد همکاری مورد استفاده قرار گیرد.