به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری کرمان، نشست مشترک نمایندگان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با شرکت های فناور و دانش بنیان استان برگزار شد. در ابتدای این نشست دکتر کاظمی رییس پارک علم و فناوری کرمان، ضمن خوش آمدگویی و تشکر از حضور ارزشمند دکتر مشایخ، دکتر سلطانی و دکتر پارسا نمایندگان معاونت علمی وفرصت اختصاص یافته برای طرح مشکلات شرکت های فناور استان، گزارشی از وضعیت اقتصاد دانش بنیان و روند ارایه خدمات به شرکت ها ارایه کرد و ابراز امید واری کرد با بهره مندی از ظرفیت های قانون جهش تولید، زیرساخت ها و خدمات حمایتی استان توسعه یابد. در ادامه، شرکت های دانش بنیان به بیان مشکلات خود پرداختند.
دکتر مشایخ معاون اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور پس از استماع دغدغه های شرکت ها، رهنمودهایی را ارایه کردند. دکتر مشایخ سطح ارتباط زیست بوم فناوری استان با حوزه معاونت علمی را بسیار مناسب توصیف کرد و استان کرمان را به عنوان پیشتاز در تعیین برش استانی دانست.
وی همچنین خواستاربررسی عملکرد صندوق پژوهش و فناوری استان و وضعیت اعطای تسهیلات به شرکت های دانش بنیان و ارزیابی دلایل عدم موفقیت شرکت ها در اخذ تسهیلات شد.
دکتر مشایخ با اشاره به وضعیت نامطلوب استان کرمان در شاخص های فناوری و اقتصاد دانش بنیان علیرغم پتانسیل های بالای صنعتی، معدنی و کشاورزی ابراز امیدواری کرد با بهره گیری از ظرفیت های موجود شاهد تحول در سیمای اقتصاد دانش بنیان استان باشیم.
معاون توسعه اقتصاد دانش بنیان اظهار داشت موافقتنامه معاونت علمی با استان کرمان نگاهی عملیاتی دارد تعهدات دستگاه های دولتی،شاخص های کلیدی ارزیابی موفقیت و تعهدات معاونت علمی به زیست بوم فناوری استان مشخص و کوتاه مدت است و بخشی از دغدغه های شرکت های فناور را پوشش می دهد و طی یک تعامل دوسویه ظرف مدت چند سال، سیمای اقتصاد دانش بنیان استان را متحول می کند.
دکتر مهرابی مشاور اقتصادی استاندار در این نشست ضمن تأکید بر اهتمام مسئولین ارشد استان برای ساماندهی و توسعه حمایت ها، راه اندازی صندوق مشترک صنایع استان با سرمایه گذاری 10000 میلیارد ریال را از جمله برنامه های استان برای تقویت تأمین مالی شرکت ها برشمرد.