نمایشگاه هفته پژوهش در کرمان افتتاح شد

نمایشگاه هفته پژوهش صبح دوشنبه ۱۷ آذر در محل مصلی کرمان با حضور خانم مهدوی، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کرمان؛ دکتر سعیدی، مدیرکل سرمایه‌گذاری استانداری؛ دکتر وحیدی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان؛ آقای ابراهیمی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛ مهندس میرزاییان، نائب‌رئیس اتاق بازرگانی کرمان؛ دکتر منصوری، رئیس بنیاد نخبگان استان؛ دکتر کاظمی، رئیس پارک علم و فناوری استان و جمعی از فناوران و مدیران شرکت‌ها افتتاح شد.

در این مراسم، دکتر کاظمی رئیس پارک علم و فناوری استان کرمان با تشریح جزئیات نمایشگاه، به حضور شرکت‌های دانش‌بنیان، صنایع و دستگاه‌های اجرایی اشاره کرد و گفت: «این نمایشگاه فضایی برای ایجاد تعامل، شناسایی نیازمندی‌های حوزه فناوری و ارائه دستاوردهاست.»

مهدوی، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کرمان نیز در آیین افتتاحیه با تأکید بر اهمیت پژوهش در شرایط کنونی کشور اظهار داشت: توجه به امر پژوهش، در شرایط امروز کشور اهمیت دارد. توسعه‌ای که پایدار و منجر به پیشرفت باشد، بدون تکیه بر پژوهش ممکن نیست.

او با اشاره به چالش‌های حوزه پژوهش و فناوری در استان کرمان، نبود ارتباط مؤثر میان صنعت و دانشگاه، کمبود منابع مالی، بی‌توجهی به رشته‌های بین‌رشته‌ای، و ضعف زیرساخت‌های پژوهشی و مراکز داده را از جمله موانع اصلی دانست و ابراز امیدواری کرد که ظرفیت‌های استان بتواند در مسیر رفع این چالش‌ها به کار گرفته شود.

وی افزود: سرمایه‌گذاری در پژوهش از مسیر تشویق و حمایت از پژوهشگران و شرکت‌های تازه‌تأسیس امکان‌پذیر است.

گفتنی است که این نمایشگاه به مدت ۳ روز تا ۱۹ آذرماه دایر است و از ساعت ۹ الی ۱۲ و ۱۷ الی ۲۰ میزبان علاقه‌مندان است.