سید ستار هاشمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در نشست شورای اداری استان کرمان با تأکید بر نقش راهبردی این استان در توسعه اقتصاد دیجیتال، از آمادگی وزارتخانه برای ایجاد کنسرسیومی در حوزه هوش مصنوعی در کرمان خبر داد و گفت: این اقدام میتواند به اشتغال پایدار و شکلگیری زیستبوم تولید محتوا در استان منجر شود.
به گزارش روابطعمومی پارک علم و فناوری استان کرمان، او با اشاره به ظرفیتهای موجود در کرمان، افزود: هوشمندسازی معادن و صنایع از اولویتهای ماست و کرمان میتواند در این مسیر راهگشا باشد.
هاشمی با بیان اینکه سهم اقتصاد دیجیتال در تولید ناخالص داخلی باید به ۱۰ درصد برسد، اظهار داشت: برای تحقق این هدف، بیش از ۲۰ هزار میلیارد دلار سرمایهگذاری نیاز است.
وزیر ارتباطات همچنین بر حمایت ویژه از تولید محتوا تأکید کرد و گفت: یکی از کارکردهای مهم هوش مصنوعی، تسهیل تولید محتواست. ما در کشور دارای سابقه تمدنی غنی هستیم و امروز به لطف فناوری، تولید محتوا بسیار سادهتر از گذشته شده است.
وی در ادامه با اشاره به اشراف و باور دکتر طالبی، استاندار کرمان، به حوزه فناوری، بر لزوم بهرهگیری از ظرفیت بخش خصوصی در توسعه زیرساختهای دادهمحور تأکید کرد و گفت: با اتکا به این ظرفیتها، میتوان دادهها را به جریان انداخت و زیستبوم دیجیتال استان را فعال کرد.