دکتر حسین کاظمی، رئیس پارک علم و فناوری استان کرمان، در رویداد آموزشی اعتبار مالیاتی تحقیق و توسعه سرمایهگذاری که روز چهارشنبه ۲۱ آبانماه توسط نمایندگان دبیر اعتبار مالیاتی تحقیق و توسعه و سرمایهگذاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد، از بهرهبرداری محدود شرکتهای فناور و صنعتی از این اعتبار انتقاد کرد.
به گزارش روابطعمومی پارک علم و فناوری استان کرمان، او با اشاره به رتبه سوم اعتبار مالیاتی سرمایهگذاری و رتبه چهارم تحقیق و توسعه در سال گذشته، تأکید کرد که باید متناسب با ظرفیت های استان، حجم استفاده از اعتبار مالیاتی ارتقاء یابند.
به گفته کاظمی، ظرفیتهای اعتبار مالیاتی بهدرستی طراحی شده و برای شرکتهای بزرگ که مالیاتی زیادی پرداخت میکنند به صرفه است و برای شرکتهای فناور و دانشبنیان هم فرصت ایده آلی برای اجرای طرحهای تحقیق و توسعه شرکتهای بزرگ فراهم کرده. تاکنون شرکتها بیشتر از محققین دانشگاهها در استفاده از این مزیت در اجرای طرحهای تحقیق و توسعه مشارکت داشتهاند.
او افزود که اهمیت این موضوع ایجاب میکند تا اطلاعرسانی و تبیین دقیقتری صورت گیرد تا ظرفیتهای موجود بهدرستی مورد استفاده قرار گیرند.