در نشست استاندار کرمان با اعضای هیأت رئیسه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان، دکتر محمدعلی طالبی با تأکید بر ضرورت استفاده از فناوریهای نوین و هوش مصنوعی در صنعت ساختمان، کرمان را مستعد پیشگامی در هوشمندسازی سازهها دانست.
وی با اشاره به نقش کلیدی صنعت ساختمان در رونق اقتصادی و اشتغال غیرمستقیم، این حوزه را پیشران توسعه شهری استان معرفی کرد و از تشکیل کمیته چابک سیاستگذاری ساختوساز در کرمان خبر داد.
استاندار کرمان همچنین وضعیت کیفی ساختوساز در استان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: با اجرای طرحهای کاهش مصرف انرژی، میتوان کرمان را به الگویی ملی در مدیریت انرژی ساختمانها تبدیل کرد.