بومی‌سازی ۷۵ درصد تجهیزات در مجتمع مس سرچشمه

در آیین افتتاح چهارمین نمایشگاه بومی‌سازی، بهینه‌سازی و نیازمندی‌های مجتمع مس سرچشمه رفسنجان، اصغر صالحی مدیر این مجتمع اعلام کرد: در حال حاضر بیش از ۷۵ درصد تجهیزات مجتمع مس سرچشمه بومی‌سازی شده و امیدواریم این رقم به بیش از ۹۵ درصد برسد.

به گزارش روابط‌عمومی پارک علم و فناوری استان کرمان، اصغر صالحی با تأکید بر اهمیت راهبردی بومی‌سازی گفت: «بومی‌سازی دیگر یک انتخاب نیست، بلکه یک ضرورت ملی است و راهی جز آن برای دستیابی به توسعه پایدار وجود کلیدی برای موفقیت در این مسیر را چنین برشمرد: حمایت و ریسک‌پذیری مدیران، ارتباط مؤثر دانشگاه و محققان با صنعت، و اعتماد به متخصصان جوان. او ابراز امیدواری کرد که این نمایشگاه بتواند زمینه‌ساز تبادل نظر سازنده و جلوگیری از موازی‌کاری در حوزه تولیدات داخلی باشد.

شایان ذکر است ۲۵ شرکت استانی و ۳ شرکت از خارج از استان که عموما فناور و دانش بنیان هستند دستاوردهای خود در تحقق اهداف بومی سازی را در نمایشگاه ارایه نمودند و مقرر است با تداوم همکاری ها، توانمندسازی کسب و کارهای استانی در بومی سازی فناوری‌ها و تامین نیازمندی‌ها از داخل استان ارتقا یابد.