در دومین پیشرویداد پنجمین جشنواره ایدههای ارزشافزای معدن و صنایع معدنی ایران (ایما)، بهنام سعیدی، مدیرکل جذب سرمایهگذاری و اشتغال استانداری کرمان، از شرکت ایمیدرو خواست تا در راهاندازی صندوق پژوهش و فناوری تخصصی صنایع معدنی مشارکت و حمایت کند. این صندوق با مصوبه ستاد اقتصاد دانشبنیان و در جریان سفر اخیر معاون علمی رئیسجمهور به کرمان شکل گرفته است.
به گزارش روابطعمومی پارک علم و فناوری استان کرمان، بهنام سعیدی با تأکید بر جایگاه استان کرمان در صنعت معدن گفت: استان کرمان در حوزه صنعت پیشرو است و ظرفیت بالایی برای ایفای نقش در توسعه فناوریهای دانشبنیان دارد.
وی افزود: ایمینو باید در کنار استان و این صندوق قرار بگیرد. اگر بخواهیم در حوزه فناوری حرفی برای گفتن داشته باشیم و نسل جدیدی از فعالیتهای معدنی را تجربه کنیم، دولت باید با قدرت بیشتری وارد عمل شود.
سعیدی با اشاره به برنامههای استاندار کرمان اظهار داشت: همافزایی در استان نتیجه برنامهریزیهای دکتر طالبی استاندار کرمان است. پیشنهاد میکنم یک دفتر تحقیق و توسعه در کرمان تأسیس شود تا نخستین استانی باشیم که این موضوع را با جدیت دنبال میکند.