افزایش دوبرابری شهرستان‌های دارای مراکز فناوری تا پایان سال

دکتر حسین کاظمی، رئیس پارک علم و فناوری استان کرمان، در جلسه هماهنگی هفته پژوهش اعلام کرد: تعداد مراکز فناوری فعال استان تا پایان سال، از ۱۶ مرکز به ۲۸ مرکز افزایش خواهد یافت.

به گزارش روابط‌عمومی پارک علم و فناوری استان کرمان، دکتر کاظمی با اشاره به توسعه زیرساخت‌های فناورانه در استان گفت: با وجود مشکلات مالی و نبود بودجه طی ۱۸ ماه گذشته، تلاش شد تا فعالیت مراکز رشد متوقف نشود.

به گفته رئیس پارک علم و فناوری، هم‌اکنون در شهرهای کرمان، رفسنجان، سیرجان، جیرفت و بم مراکز رشد فعال هستند. همچنین در شهربابک چند ساختمان برای استقرار مرکز رشد شناسایی شده و قرار است برای خروجی‌های طرح پویش امید مورد استفاده قرار گیرد. در شهرستان انار نیز دو ساختمان تحویل داده شده و در بافت، با همکاری اداره فنی و حرفه‌ای، مقدمات راه‌اندازی مرکز رشد در حال انجام است.

کاظمی همچنین از پیش‌بینی احداث مرکز رشد جامع در خیابان زریسف کرمان خبر داد و گفت: ساختمانی با ظرفیت ۴۲ واحد برای این منظور در نظر گرفته شده است.

او تأکید کرد که با تحقق این برنامه‌ها، تعداد مراکز رشد استان تا پایان سال به ۲۸ مرکز خواهد رسید که گامی مهم در مسیر توسعه زیست‌بوم نوآوری و فناوری استان محسوب می‌شود.