در ادامه برنامههای توسعه تعاملات زیستبوم نوآوری استان با هدف همافزایی پارکها، دو نشست تخصصی با حضور دکتر رستمی و اعضای هیئترئیسه پارک دانشگاه تحصیلات تکمیلی و کارشناسان پارک علم و فناوری استان کرمان برگزار شد؛ نشستهایی که با هدف تدوین تفاهمنامه همکاری و تقویت تبادل تجربیات شکل گرفت.
نشست اول | تدوین تفاهمنامه همکاری
در نخستین جلسه، دکتر رستمی با هیئترئیسه پارک دانشگاه هایتک دیدار و در مورد چارچوب همکاریهای مشترک گفتوگو کرد.
در این نشست، طرفین بر ضرورت همافزایی ظرفیتهای فناورانه، حمایت از شرکتهای دانشبنیان و توسعه زیرساختهای نوآوری تأکید کردند.
براساس مباحث مطرحشده؛ مقرر شد پیشنویس تفاهمنامه همکاری مشترک میان دو مجموعه تدوین و برای امضاء در مراحل بعدی نهایی گردد.
نشست دوم | تبادل صمیمانه تجربیات
در دومین جلسه، مدیران و کارشناسان پارک دانشگاه هایتک و پارک علم و فناوری استان کرمان در فضایی تعاملی و صمیمانه به تبادل اطلاعات و تجربیات پرداختند.
محورهای اصلی این نشست:
– انتقال تجربیات حمایتی از شرکتهای فناور
– بررسی مدلهای موفق توسعه زیستبوم نوآوری
– شناسایی زمینههای همکاری مشترک
– شبکهسازی میان فعالان فناور
حاضران در این نشست، بر تعامل مستمر میان پارکهای فناوری بعنوان عامل کلیدی شتاببخشی به اقتصاد دانشبنیان در استان تاکید کردند.