راه‌اندازی دو مرکز رشد در شهرستان انار با هدف توسعه کسب‌وکارهای نوآورانه

به گزارش پارک علم و فناوری استان کرمان، در دیدار فرماندار انار با رئیس پارک علم و فناوری استان کرمان، اعلام شد که دو مرکز رشد در شهرستان انار راه‌اندازی خواهد شد. این مراکز با هدف حمایت از کسب‌وکارهای نوپا و فناورانه، بستری برای توسعه اشتغال و خلاقیت در منطقه فراهم می‌کنند.

فرماندار انار با اشاره به تک‌بعدی بودن اقتصاد شهرستان که عمدتاً بر پایه پسته است، تأکید کرد: انار باید به شهرستانی خلاق تبدیل شود. جوانان این منطقه هنرمند، خوش‌فکر و خلاق‌اند و ظرفیت اجرای طرح‌های نوآورانه حتی فراتر از شهرستان را دارند.

میرحسینی افزود: با تشکیل شرکت توسعه عمران، زمینه سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف فراهم خواهد شد. مراکز کارآفرینی و رشد تاکنون مغفول مانده‌اند و اکنون زمان آغاز یک روند جدید است.

او از مردم شهرستان انار دعوت کرد که طرح‌ و ایده‌های خود را در حوزه فناوری ارائه دهند و از تسهیلات پارک علم و فناوری بهره‌ گیرند.

حسین کاظمی، رئیس پارک علم و فناوری استان کرمان نیز با اشاره به ظرفیت‌های جغرافیایی و دسترسی مناسب انار، گفت: مراکز رشد چند سطح بالاتر از اشتغال هستند و با پویش امید، کسب‌وکارهای نوپا تحت حمایت علمی و پژوهشی قرار می‌گیرند تا به مرحله استقرار برسند.

او همچنین از آماده‌سازی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه‌های گردشگری، صنعت، انرژی خورشیدی و دیگر بخش‌ها خبر داد و افزود: حلقه مفقوده توسعه انار در حال تکمیل است.