دانشگاه علوم پزشکی جیرفت برای دومین سال پیاپی صدرنشین ارزیابی فناوری وزارت بهداشت شد

معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جیرفت اعلام کرد: مدیریت توسعه فناوری سلامت (مرکز رشد) این دانشگاه موفق شد برای دومین سال متوالی، رتبه نخست ارزیابی فناوری دانشگاه‌های تیپ ۳ کشور را از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کسب کند.

به گزارش روابط‌عمومی پارک علم‌ و فناوری استان کرمان، دکتر هدیه عسکرپور، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه، با اشاره به نتایج ارزیابی سالیانه مدیریت توسعه فناوری وزارت بهداشت، این موفقیت را حاصل تعهد، خلاقیت و تلاش‌های مستمر تیم مرکز رشد در مسیر توسعه زیست‌بوم نوآوری و فناوری سلامت در جنوب کشور دانست.

او شاخص‌های ارزیابی را شامل تعداد محصولات فناورانه ثبت‌شده و تجاری‌سازی‌شده، میزان فروش و درآمد حاصل از فناوری، تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور فعال، برگزاری رویدادهای نوآوری، کارگاه‌های آموزشی، نشست‌های تخصصی، جذب سرمایه و تعامل با صنعت عنوان کرد و افزود: مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در اکثر این شاخص‌ها عملکردی ممتاز و پیشرو داشته است.

دکتر عسکرپور با اشاره به فعالیت ۶۴ واحد فناور در مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه، اظهار داشت: این مرکز با بهره‌گیری از زیرساخت‌های مناسب، حمایت‌های هدفمند، مشاوره‌های تخصصی و خدمات کسب‌وکار، بستری پویا برای رشد ایده‌های نوآورانه فراهم کرده است.