دومین نشست ستاد اقتصاد دانش‌بنیان استان کرمان با حضور دکتر افشین معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس‌جمهور

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری استان کرمان، در دومین نشست ستاد اقتصاد دانش‌بنیان استان کرمان، که با حضور دکتر افشین، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور برگزار شد، 21 مصوبه در شش محور کلیدی برای توسعه زیست‌بوم فناوری و نوآوری به تصویب رسید.دکتر کاظمی، رئیس پارک علم و فناوری استان، با اعلام این خبر اظهار داشت: این مصوبات با هدف افزایش سرمایه و توسعه صندوق‌ پژوهش و فناوری استان و صندوق‌های خطرپذیر شرکتی، تقویت زیرساخت‌های علم و فناوری، حمایت از توسعه ارکان پیشران زیست بوم، اجرای برنامه‌های شکل‌گیری کسب‌وکارهای دانش‌بنیان، تأمین و ظرفیت‌سازی برای تامین نیازهای کالایی و خدماتی و همچنین توسعه فناوری بنگاه‌های بزرگ اقتصادی استان از دانش‌بنیان‌ها می‌باشد. از مصوبات مهم این جلسه می‌توان به اختصاص خط اعتباری 200 میلیارد تومانی برای توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان، اجرای پایلوت هوشمندسازی سلامت در استان کرمان، تخصیص دو همت از ظرفیت مالیاتی مس برای توسعه زیرساخت‌های فناورانه استان، افزایش سرمایه صندوق پژوهش و فناوری استان به 250 میلیارد ریال و افزایش سرمایه صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکتی استان به 5 همت تا پایان سال 1405 اشاره کرد.