محمدعلی طالبی، استاندار کرمان ظهر سه شنبه در حاشیه نشست سهشنبههای سرمایهگذاری در استان کرمان به خبرنگاران گفت: بزرگترین زیست بوم فناوری و نوآوری کشور در استان کرمان ایجاد خواهد شد و در استان اراده جدی برای تحقق آن وجود دارد.
وی با بیان این مطلب که تأمین اعتبار این پروژه از منابع ملی و استانی و مسئولیت اجتماعی بنگاهها برنامهریزی شده است افزود: اجرای این برنامه هزینه زیادی میطلبد، اما اراده جدی استان برای این اتفاق، مبارک است و امیدواریم به زودی شاهد راهاندازی یکی از بزرگترین کارخانه نوآوری کشور و استقرار پارک علم و فناوری و بنیاد نخبگان و مراکزی که دفاتر شرکتهای خصوصی فعال در حوزه فناوری و نوآوری و اقتصاد دارند؛ باشیم.
استاندار کرمان از مجموعه کارخانه «خانهسازی کرمان» بازدید و این مجموعه را نیز دارای پتانسیل استفاده برای توسعه فناوری در استان دانست و اظهار داشت: کارخانه خانهسازی کرمان نیز میتواند به بزرگترین زیستبوم فناوری و نوآوری کشور تبدیل شود.
