به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری استان کرمان، بعد از مساعدت و اهتمام استاندار محترم کرمان در رفع مسایل مالی و بودجهای پارک، اولین واریز مستقیم به حساب هستهها و شرکتهای فناور و دانش بنیان شنبه ۲۵ اسفند توسط استاندار انجام شد. در برنامه بازدید دکتر طالبی استاندار به اتفاق آقای عطاپور معاون سیاسی، خانم مهدوی معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار و هیئت همراه از پارک علم و فناوری استان، بخشهای مختلف ستادی پارک و محل استقرار تعدادی از شرکتهای پسارشدی بازدید شد و واریز اولین سری تسهیلات پایه به حساب هستهها و شرکتها توسط استاندار انجام گرفت. از این پس بعد از تشکیل هستهها و واحدهای فناور در مراکز رشد و کارآفرینی استان تسهیلات حمایتی به مبلغ ۷۵۰ میلیون ریال برای دورههای پیش رشد و مبلغ ۲۵۰۰ میلیون ریال برای دوره رشد از طریق پارک علم و فناوری استان به طور مستقیم واریز میشود.
لازم به توضیح است به دلیل مسایل مالی و بودجهای پارک، حمایتهای پایه طی دو سال راه اندازی پارک علم و فناوری استان انجام نگرفته بود. ضمن پرداخت تسهیلات حمایتی همه پروندههای ارسالی به پارک تا پایان امسال، از ابتدای سال آینده تلاش میشود بعد از شکلگیری و استقرار هستهها و شرکتهای فناور و متناسب با پیشرفت ایدهها به سمت کسب و کار، حمایتهای مالی به صورت آسان، سریع و اثربخش انجام پذیرد.
در جریان این بازدید دکتر حسین کاظمی رییس پارک علم و فناوری استان کرمان ضمن ارایه گزارش از آخرین وضعیت پارک و کمبود فضای فیزیکی استقرار در شهر کرمان که لازم است متناسب با استقبال گسترده از پویش امید و همچنین رتبه اول استان از نظر شکل گیری کسب و کارهای فناورانه و دانش بنیان افزایش یابد از مقام عالی استان درخواست نمود که مساعدت لازم برای افزایش ساختمانهای در اختیار پارک استان انجام پذیرد.


